REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO
REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Serwis internetowy www.erplast.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Serwis www.erplast.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Serwisu www.erplast.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.;
- ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.;
- ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.;
- ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.;
- inne przepisy prawa polskiego.
§ 2
DEFINICJE
- ADMINISTRATOR – podmiot, który ustala samodzielnie cele i sposoby przetwarzania danych osobowych, tj. ERPLAST Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bydgoszczy (85 – 778) przy ul. Witebskiej 27, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem: 0000487094, REGON: 341507640, NIP: 5542922856, posiadająca kapitał zakładowy w wysokości 1.169.000,00 złotych;
- CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za kupno Produktu;
- COOKIES – pliki tekstowe umieszczane na urządzeniu w celu umożliwienia rozpoznania Użytkownika i dostosowania Serwisu internetowego do jego potrzeb;
- DNI ROBOCZE – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- FORMULARZ KONTAKTOWY – formularz dostępny na stronie internetowej www.erplast.pl umożliwiający utworzenie Konta;
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.erplast.pl umożliwiający złożenie Zamówienia;
- HASŁO – ciąg znaków, używany podczas logowania do Serwisu internetowego;
- KLIENT – osoba fizyczna, która ukończyła 13 lat, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18 lat, konieczna jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, chyba, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub osoba lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu internetowego, w szczególności, która na zasadach określonych w przedmiotowym Regulaminie składa zamówienie za pośrednictwem Sklepu internetowego;
- KONSUMENT – Klient będący osobą fizyczną, który dokonuje czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą bądź zawodową, w szczególności składa zamówienie w Sklepie internetowym na zasadach określonych w Regulaminie;
- KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy, w tym informacje o złożonych Zamówieniach;
- LOGIN – identyfikator Użytkownika podawany podczas logowania do Serwisu Internetowego;
- PRODUKT – dostępna w Sklepie internetowym rzecz ruchoma albo usługa, będąca przedmiotem Umowy między Klientem a Sprzedawcą;
- POLITYKA PRYWATNOŚCI – polityka prywatności obowiązująca w Serwisie internetowym, która jest dostępna pod adresem erplast.pl/polityka-prywatnosci;
- POLITYKA WYKORZYSTANIA PLIKÓW COOKIES – polityka wykorzystania plików cookies obowiązująca w Serwisie, która to jest dostępna pod adresem erplast.pl/polityka-wykorzystania-plikow-cookies;
- PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą, posiadająca zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą, a także wspólnicy spółki cywilnej (w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej) z zastrzeżeniem, że osoby te zawierają Umowę sprzedaży, która ma dla nich charakter zawodowy, wynikający z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej;
- REGULAMIN – niniejszy regulamin Serwisu internetowego;
- SERWIS INTERNETOWY – serwis internetowy prowadzony pod domeną www.erplast.pl, za pośrednictwem którego Użytkownicy mogą korzystać z kupna Produktów;
- SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem erplast.pl/sklep;
- SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – ERPLAST Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bydgoszczy (85 – 778) przy ul. Witebskiej 27, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem: 0000487094, REGON: 341507640, NIP: 5542922856, posiadająca kapitał zakładowy w wysokości 1.169.000,00 złotych, adres e – mail erplast@erplast.pl, numer telefonu 52 32 990 31.
- UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu;
- USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu;
- USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usługi elektronicznej;
- UŻYTKOWNIK – każdy podmiot korzystający z Serwisu internetowego;
- ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
§ 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
- Serwis internetowy prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
- Produkty oferowane w Serwisie są zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Informacje znajdujące się w Serwisie nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
- Cena za kupno Produktu widoczna na stronie internetowej, podana jest w polskich złotych i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
- Cena za kupno Produktu widoczna w Serwisie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
- Sprzedawca informuje Klientów o cenach jednostkowych, promocjach i obniżkach Cen Produktów. Przy informacji o obniżce, uwidaczniana jest informacja o najniższej Cenie Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a jeżeli Produkt oferowany jest do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – uwidaczniania jest najniższa Cena Produktu, która obowiązywała w okresie krótszym niż 30 dni – Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę Produktu, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
- Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową www.erplast.pl – 24 godziny na dobę, przez cały rok oraz przez dział handlowy. Istnieje możliwość uzyskania dodatkowych informacji korzystając z opcji chatu dostępnej w Serwisie.
- Klient dokonuje zakupu w Sklepie internetowym poprzez dokonanie wyboru Produktów oraz podejmowanie czynności technicznych, w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie internetowej.
- Wybór Produktów dokonywany jest przez Klienta poprzez dodanie ich do zawartości koszyka.
- Do momentu złożenia zamówienia Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranych Produktów.
- W celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma obowiązku rejestracji Konta.
- Warunkiem złożenia Zamówienia przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia, co zostaje potwierdzone przez Klienta poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola przed zakończeniem procesu zamówienia. Brak akceptacji przez Klienta niniejszego Regulaminu w procesie składania zamówienia uniemożliwia nabycie Produktów za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Wysłanie przez Klienta stanowi oświadczenie woli zawarcia Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje e – mail zawierający ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia oraz potwierdzenie otrzymania Zamówienia.
- Czas rozpoczęcia realizacji zamówienia pokrywa się z momentem wpłaty na rachunek bankowy podany w potwierdzeniu Zamówienia w przypadku płatności przelewem lub dokonania Zamówienia w przypadku płatności przez system przelewy24 lub wyborem opcji „za pobraniem”.
- Czas realizacji zamówienia jest ustalany indywidualnie w zależności od zamówionych Produktów i ich stanu magazynowego.
- Realizacja Zamówień odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 15:00 w dni robocze. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 15:00, soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
§ 4
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami, zgodnie z § 3 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia powoduje związanie Klienta Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości
e – mail. - Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
- potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
- formularz odstąpienia od umowy,
- niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie odstąpienia od umowy.
- Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e – mail, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Każda Umowa Sprzedaży jest potwierdzona dowodem zakupu (faktura VAT), która jest dołączana do Produktu i/lub wysyłana pocztą elektroniczną na adres e – mail Klienta podany w Formularzu zamówienia.
§ 5
SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Sprzedawca udostępnia możliwość płatności za pobraniem (przy odbiorze Zamówienia), za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych Przelewy24 oraz przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- Wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy o numerze 67 1020 1462 0000 7202 0289 0325. W tytule przelewu należy wskazać dane podane w formularzu podsumowującym Zamówienie.
- Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty Ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 7 dni roboczych od dnia jej zawarcia. W przypadku braku wpłaty w podanym terminie Zamówienie zostanie anulowane.
- Produkt zostanie wysłany po jego opłaceniu.
§ 6
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY TRANSPORTU
- Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, ustalane są podczas procesu składania Zamówienia i są one uzależnione od sposobu dostawy zakupionego Produktu.
- Na termin dostawy wpływa czas przygotowania Produktu do wysyłki, odległość do pokonania do punktu dostawy oraz czas transportu przez przewoźnika.
- Czas przygotowania Produktu do dostawy jest ustalany indywidualnie w zależności o zamówienia w dni robocze od momentu zaksięgowania środków pieniężnych na rachunku Sprzedawcy.
- Czas dostawy Produktów przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym w dni robocze od momentu nadania przesyłki
- Zakupione Produkty zostają doręczane za pomocą wyspecjalizowanych firm kurierskich. W szczególnie uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość odbioru osobistego w siedzibie Sprzedającego po wcześniejszym kontakcie e – mailowym lub telefonicznym.
§ 7
REKLAMACJA PRODUKTU
- Reklamacja z tytułu gwarancji:
- produkty oferowane w Serwisie internetowym posiadają gwarancję obowiązującą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej;
- okres gwarancji jest zgodny z kartą gwarancyjną i jest liczony od dnia dostarczenia Produktu do Klienta;
- dokumentem uprawniającym do ochrony gwarancyjnej jest karta gwarancyjna lub dowód zakupu;
- dane gwaranta, szczegółowe informacje na temat Produktów objętych gwarancją, dane dotyczące okresu trwania i warunków gwarancji, uprawnień przysługujących Klientowi z tytułu gwarancji zawiera karta gwarancyjna dołączona do Produktu lub udostępniona w Serwisie internetowym;
- gwarancja nie wyłącza uprawnień Konsumenta oraz podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu, z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży określonych w Ustawie o prawach konsumenta, które przysługują Konsumentowi oraz podmiotowi, o którym mowa w § 10 z mocy prawa.
- Reklamacja:
- podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, z tytułu braku zgodności Produktu z umową, są określone w Ustawie o prawach konsumenta;
- wyłączone jest dochodzenie roszczeń z tytułu rękojmi przez Klientów będących Przedsiębiorcami;
- Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, za brak zgodności Produktu z umową, istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności
Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy; - zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: erplast@erplast.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy;
- w powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę;
- dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu z umową, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu mają obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt;
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu jej otrzymania;
- w przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem;
- Klient może żądać w pierwszej kolejności wymiany lub naprawienia Produktu przez Sprzedawcę. Obniżenia ceny oraz odstąpienia od umowy Klient może żądać wyłącznie w określonych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. przypadkach (m.in. w przypadku, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna, gdy Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową czy w przypadku, gdy brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową);
- w związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, Sprzedawca odpowiednio:
- pokrywa koszty wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu;
- pokrywa koszty naprawy oraz ponownego dostarczenia Produktu;
- obniża cenę Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania uprawnionego oświadczenia tego Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o obniżeniu ceny;
- w przypadku uprawnionego odstąpienia od umowy przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 – zwraca im cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy;
- odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.
§ 8
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie udostępnionego przez Serwis oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu mają obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres Sprzedawcy.
- Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania
prawa odstąpienia od umowy i wzorze formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, powinni obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mogliby to zrobić w sklepie stacjonarnym. - Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jej dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponoszą jedynie koszty dostawy Produktu do Sprzedawcy.
- Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, może odstąpić od umowy, liczy się:
- dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od dnia, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu (lub wskazana przez nich osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie;
- dla umowy, która obejmuje wiele Produktów które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, jego partii lub części;
- dla umowy polegającej na regularnym dostarczaniu Produktu przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
- dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 Regulaminu, w wypadku Umowy Sprzedaży:
- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżel
- przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia.
- Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
§ 9
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
- W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie Przedsiębiorców nieobjętych ochroną wynikającą z Ustawy o prawach konsumenta, o której mowa w § 10 Regulaminu.
- Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
- Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu
aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki. - W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient niebędący Konsumentem jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.
- Przedsiębiorcy nie przysługuje uprawnienie do zwrotu Produktu ani odstąpienia od Umowy poza przypadkami wynikającymi z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
§ 10
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW
- Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą ustawą o prawach konsumenta, pod warunkiem, że umowa, którą zawiera ze Sprzedawcą jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, ale z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej.
- Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
- niedozwolonych postanowień umownych;
- odpowiedzialności z tytułu braku zgodności Produktu z umową;
- prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość;
- zasad dotyczących umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
- Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
- Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.
§ 11
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Serwisu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
- zawieranie Umów Sprzedaży Produktu;
- prowadzenie Konta w Sklepie;
- wysłanie wiadomości za pośrednictwem Formularza Kontaktowego.
- Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Serwisu i prezentowanych w nim materiałów.
§ 12
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 11 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
- Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę;
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony. Zawarcie umowy następuje w chwili wysłania przez Usługobiorcę uzupełnionego Formularza Rejestracji;
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Systemu Opinii zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamieszczenia opinii albo zaprzestania korzystania z tej Usługi przez Usługobiorcę;
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu wysłaniu
- wiadomości do Usługodawcy za pośrednictwem Formularza Kontaktowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości albo zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
- komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu;
- dostęp do poczty elektronicznej;
- przeglądarka internetowa;
- włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 13
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Serwisu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: erplast@erplast.pl.
- W wiadomości e – mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
- Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e – mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
§ 14
WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
- wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (prowadzenie Konta);
- Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: erplast@erplast.pl lub poprzez usunięcie Konta;
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia);
- wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
- Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
§ 15
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
- Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.erplast.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem § 15 pkt 3 oraz elementów zamieszczanych przez Usługobiorców, wykorzystywanych na zasadzie licencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością Sprzedawcy . Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia
jakiejkolwiek zawartości strony www.erplast.pl bez zgody Usługodawcy. - Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.erplast.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
- Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Serwisu pod adresem www.erplast.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.erplast.pl użyte są w celach informacyjnych.
§ 16
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Klientami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
- Sądowe rozstrzyganie sporów:
- ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.;
- ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem, o którym mowa w § 9 Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
- Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution).
- Regulamin wchodzi w życie począwszy od dnia 02.05.2023r.